Internet zdecydowanie zmienił nasze nawyki konsumpcyjne. O ile wcześniej zakup odbywał się tylko w sklepie, to dziś miliony ludzi kierują swoje zamówienia do Internetu i sklepów cyfrowych. Możesz kupić wszystko co chcesz, po prostu jednym kliknięciem. Co więcej nie musisz nawet ruszać się z sofy przed telewizorem.
Zakup przez Internet jest często mniej impulsywny. Masz możliwość porównania ofert, a przede wszystkim przeczytania opinii użytkowników o interesujących nas produktach. Polityka zwrotów pozwala nam również zwrócić to, co raz otrzymane, zawiodło nasze oczekiwania. Co więcej, wiele witryn modowych wprowadziło filmy wideo swoich produktów, noszone przez prawdziwych ludzi: dalsza pomoc w „wirtualnym” wyborze odzieży.
Istnieje wiele działań, które możemy podjąć przed kliknięciem przycisku Kup. Przede wszystkim masz możliwość zapoznania się z recenzjami wideo na YouTube. Na licznych stronach zakupowych znaleźć można wiele kodów rabatowych online.
Dla wirtualnego konsumenta ważne stało się bezpieczeństwo stron online oferujących usługi sprzedażowe. Dlatego też budowanie wokół siebie otoczki pozytywnych opinii stało się dla niektórych przedsiębiorców kluczem do sukcesu.
Niska cena nie zawsze jest okazją, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że kupując przez Internet nie możemy „dotknąć” produktu, a więc mamy z nim bezpośrednie doświadczenie. Dlatego cyfrowi konsumenci nie mają wątpliwości: pierwszą zasadą jest kupowanie w bezpiecznych i niezawodnych sklepach internetowych.